Ako vytvoriť panoramatický záber

Nadšenci výletov a krajinári určite ocenia pár cenných rád ohľadom fotografovanie panoramatických snímok. Výhľady do krajiny v horách alebo z vyhliadok, ktoré sa na vašich výletoch objavíte, sú pre tvorbu panoramatických snímok ako stvorené.

Veľká túžba u panoramatických snímok je v zachytení, čo najširšieho uhla okolí, či už sa jedná o mesto, krajinu alebo výhľad z rozhľadní, zo skál alebo z iných vyvýšených miest, kde vidíte svet ako na dlani. Termín panoráma je taktiež známy ako širokouhlá fotografie. Panoramatický záber môžete vytvoriť mnohými spôsobmi a my vám prezradíme, ako na to.

Pre začiatočníkov: Základy fotografovania

  1. 1. Širokouhlý objektív s veľmi krátkou ohniskovou vzdialenosťou

Pre vznik panoramatického snímok je možné použiť širokouhlého objektívu s veľmi krátkou ohniskovou vzdialenosťou. Špeciálna optika má uhol záberu 150 ° - 220 °, kam tiež patrí napr. Objektívy typu "rybie oko".

  1. 2. Širší fotografický formát

Obľúbenou metódou vo fotografovanie panoramatických snímok je použitie širšieho formátu. Na fotoaparáte si nastavíte formát napr. O pomere strán 16: 9.
Viac o výbere fotoaparátov: Ako správne vybrať fotoaparát

3. Skladanie viac fotografií do jednej snímky

Pre tých, ktorí práve nemajú špeciálne fotoaparáty, možno panoramatický záber nakombinovať z viacerých fotografií do jednej. Pri tomto variante sú dôležité dve veci - nafotografovať panoramatický záber v jednu danú chvíľu a to v rovnakej výške a posúvanie fotoaparátu, napríklad zľava doprava alebo obrátene, a nemalé skúsenosti s prácou s programom Adobe Photoshop, kde svoje snímky jednoducho spojíte v jeden.

  1. 4. Jednoduché panoráma s orezom

Veľmi jednoducho docielite panoramatického snímku orezom fotografie do širokouhlého tvaru. Je to ten najjednoduchší spôsob, ale ťažko brať takto vytvorené fotografie za skutočné panorámu.

 5. Režim scén

Dnes na väčšine moderných fotoaparátov možno nastaviť rôzne scény. Niektoré fotoaparáty ponúkajú scénu panoramatických snímok, kde možno a veľmi jednoducho po nastavení nafotiť krásny panoramatický záber. Môžete si nastaviť, ako snímku vytvoríte - v akom smere (zľava doprava alebo obrátene či zhora nadol alebo zdola dole). Po stlačení vybrané scény len posúvate fotoaparátom a behom chvíľky máte vytvorený panoramatický záber.